Vnitřní řád výdejny obědů – ZŠ a MŠ Ivančice - Řeznovice
Informace ke stravování
Obědy jsou odebírány ze Školní jídelny Na Brněnce v Ivančicích, na jejich stránkách si lze prohlédnout aktuální jídelníček nebo přímo v internetovém objednávacím systému (viz odkaz v pravém horním rohu našich webových stránek www.zsreznovice.cz pod ikonou „Obědy ZŠ“).
Dopolední přesnídávky a odpolední svačiny pro MŠ jsou připravovány v našem provozu.
Strávníci ZŠ si mohou vybrat oběd ze dvou jídel. Volbu jídla provádí rodiče společně s dítětem v internetové objednávacím systému. V MŠ se jídlo volí společně s učitelkami se zřetelem k vyváženosti stravy a naplňování spotřebního koše. Věnuje se rovněž pozornost oblibě stravy u většiny dětí.
Přihlášení ke stravování
Zájemci o stravování se přihlašují v ZŠ a MŠ Řeznovice formou online přihlášky, která jim byla zaslána mailem, nebo písemným formulářem, který si stáhnou zde: https://www.sjivancice.cz/dokumenty.
Evidenci strávníků a poplatků za stravování provádí Školní jídelna Ivančice.
Odhlášení obědů
Odhlašování obědů provádí rodiče v internetovém objednávacím systému. Odhlášení je možné nejpozději den předem do 14:00 hodin (do stejného termínu je nutné provést volbu jídla).
Pozdější odhlášení není možné. Stejně jako změna volby. Pokud nestihnete provést volbu jídla do uvedeného času, žák (žákyně) dostane k obědu automaticky volbu č. 1.
První den nemoci lze odebrat oběd do nosiče v době výdeje oběda (12:00 – 13:00), jinak oběd propadne. Za jídlo neseme zodpovědnost pouze do doby výdeje do nosičů.
Odhlášení dopolední přesnídávky a odpolední svačiny - děti mateřské školy
Odhlášení dopolední přesnídávky je možné nejpozději den předem do 10:00 hodin.
Odhlášení odpolední svačiny je možné nejpozději tentýž den do 09:00 hodin, a to mailem na adresu: stravovani@zsreznovice.cz, nebo u paní učitelky.
První den nemoci lze odebrat oběd do nosiče v době výdeje oběda (12:00 – 13:00), jinak oběd propadne. Za jídlo neseme zodpovědnost pouze do doby výdeje do nosičů. Případné prodloužení doby nemoci či předčasný návrat je třeba rovněž oznámit den předem do 14:00 hod.
Právo na dotovanou stravu
Podle § 122 školského zákona odst. 2 a odst. 3 se dětem poskytuje hmotné zabezpečení po dobu jejich pobytu ve škole, do něhož patří i školní stravování (taktéž § 119), které je za sníženou úplatu. Po dobu pobytu ve škole má tedy dítě nárok na dotovanou stravu.
Nemoc
Podle vyhlášky č. 107/2005 Sb. o školním stravování § 4 odst. 9 se do školního stravování zahrnuje i první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole. V tomto případě se hradí snížená úplata.
Pokud se strávník v době nemoci neodhlásí, je povinen během nemoci hradit plnou částku. Ta je dle kalkulace ŠJ Ivančice stanovena na: dotovaná cena oběda (viz odstavec Výše stravného) + 49,- Kč k tomu.
Platba stravného
Stravné musí být uhrazeno zálohově do 25. dne měsíce předchozího (takže například na září do 25.8.). V případě neobdržení platby do uvedeného data nebude dítěti oběd moci být vydán až do nápravy.
Stravné za obědy je možno platit pouze převodním příkazem na účet ŠJ Ivančice číslo: 86-1578600277/0100. Týká se jak žáků ZŠ, tak dětí MŠ.
Stravné za dopolední přesnídávky a odpolední svačiny se hradí na účet školy číslo: 1054430297/0100. Týká se pouze dětí MŠ.
Oba typy stravného je nutné hradit samostatným příkazem a nekombinovat je s jinými platbami, a to navíc pod příslušným variabilním symbolem (VS). Platba bez uvedeného VS bude vrácena zpět a poplatek za stravné nebude zaevidován. Čímž vznikne situace neuhrazeného stravného a dítěti nebude moci být v takovém případě oběd vydán. U platby, prosíme, uvádět do poznámky i důvod platby a jméno dítěte, takže např. "stravné, Jan Novák", jako druhý identifikátor platby.
V případě sourozenců není možné kumulovat platbu pod jeden příkaz. Každé z dětí bude mít svůj variabilní symbol a za každé dítě je třeba provést platbu zvlášť. Doporučujeme zřízení trvalého příkazu (nebo trvalých příkazů v případě více dětí) s časovým omezením od 24. 8. do 24. 5.
Veškeré ostatní platby - školné, družina, kroužky... nelze kombinovat se stravným! U těchto ostatních plateb je nezbytné vždy uvádět jméno dítěte a důvod platby. Více o pravidlech k nim se dočtete na našem webu na záložce Platby.
Výše stravného
Do jednotlivých kategorií se řadí strávníci podle věku, který bude dosažen během započatého školního roku. Ten se počítá od 1. 9. daného roku do 31. 8. následujícího roku. Např. strávník, který dosáhne věku 11 let v období od 1.9.daného roku do 31.8.následujícího roku, bude od 1.9.daného roku zařazen do kategorie 11 – 14 let.
Účtování stravného
K účtování stravného je používán účetní software, který je propojen s evidencí přihlášených a odhlášených obědů.
V případě nedostatečně finanční zálohy na účtu školy bude zákonný zástupce upozorněn mailem, aby mohl chybějící peníze doposlat. Nebude-li sjednána náprava a peníze nepošle, strávníkovi nemůže být vydán oběd, na který nemá škola zálohou prostředky.
Přeplatky a nedoplatky na stravném
Přeplatky budou vyúčtovány v červnu a vráceny v červenci (do 31.7.).
Nedoplatky budou průběžně oznamovány mailem na základě zjištění nedoplatku v evidenčním účetním systému a je nezbytné uhradit je na účet školy do pěti pracovních dnů od oznámení.
Čas vydávání obědů
Provozní pravidla výdejny stravy
Žáci si odloží v chodbě školy tašky, podle pokynů vychovatelky spořádaně vstupují do prostoru školní výdejny, provedou důkladnou očistu rukou.
Žáci si při vstupu do výdejny odeberou příbory, odnesou je ke stolu a vracejí se pro polévku, kterou jim u okénka nalévá pověřený pracovník. Následně s polévkou zasedají ke stolům, po zkonzumování odnesou k určenému místu talíř od polévky. Pro hlavní jídlo si žáci přichází k výdejnímu okýnku sami, případně na pokyn vychovatelky.
Při čekání na jídlo zachovávají žáci pravidla slušného chování a při jídle pravidla slušného stolování.
Použitý talíř odkládají na vozík, příbor se ukládá do určené nádoby.
Při přenosu jídla se žáci chovají ukázněně, neběhají, a neprovádí jiné činnosti, které by mohly způsobit nebezpečí pádu.
Jídlo a nápoje se konzumují u stolu zásadně vsedě.
Vychovatelka sleduje chování žáků po příchodu do jídelny, při stolování, odnášení stravy a použitého nádobí, včetně příborů. Dozor dbá nad bezpečností stravujících se žáků. Dojde-li k potřísnění podlahy (vylitá polévka, upadnuvší jídlo apod.), učiní dozor nutná opatření, aby nedošlo k uklouznutí procházejících žáků. Přináší-li pracovnice kuchyně na stůl horkou polévku, dbá, aby nedošlo k opaření strávníků.
Dojde-li k opaření či jinému poškození zdraví ve školní jídelně, vychovatel konající dozor poskytne žáku první pomoc, provede zápis do příslušné knihy úrazů a oznamuje úraz řediteli školy.
Celé ovoce, balené moučníky a mléčné dezerty či jogurty balené si mohou strávníci odnášet mimo školní jídelnu. Škola si vyhrazuje právo na úpravu režimu konzumace těchto součástí oběda z důvodu, že strávníci mají součást tohoto menu zaplacenou, a pokud ji nemohou z časových důvodů (nebo z důvodu sytosti) zkonzumovat hned, necítíme právo jim ji odpírat.
Zpracovala: Jana Krátká
Pracovnice výdejny: Hana Bukačová
Ředitelka školy: Mgr. Karla Černá
V Řeznovicích dne 1. 2. 2025