Kdo jsem a čím jsem byla?
- máma dvou dospělých kluků
- od roku 2007 učitelka na 1. stupni ZŠ v Řeznovicích (studium učitelství pro 1. stupeň základních škol - celoživotní vzdělávání)
- lektor vzdělávání dospělých Hejného metody výuky matematiky (od roku 2017)
- sedm let jsem byla učitelkou matematiky, fyziky a chemie na 2. stupni ZŠ (studium učitelství pro 2. stupeň a střední školy, obor matematika – chemie)
Co mě baví a zajímá, co dělám ráda?
- Baví mě učit a učit se.
- Ráda poznávám nové lidi.
- Potřebuji být součástí týmu, taková práce mě naplňuje.
- Stále věřím, že dané slovo platí.
- Nejlepší relax – turistika, procházky v lese (často s dalekohledem na očích a se zájmem o vše, co létá a má peří), návštěva divadla nebo koncertu.
Jaké vzdělávání mě nejvíc ovlivnilo?
- Kurz Feuersteinova instrumentálního obohacování v rozsahu 120 hodin – nejen učení dovednosti klást otázky, ale především změna v přístupu k druhým: vést žáky k získání co nejvíce informací, pečlivé přípravě strategie a hledání vlastního způsobu řešení, a tak přijmout sebe sama a respektovat druhé.
- Hejného metoda výuky matematiky (od 2012, více než 200 hodin), která proměňuje mou roli učitele. Postupně upouštím od předávání poznatků žákům a snažím se o vytváření příležitostí pro žáky objevovat a přijít si na vše sám.
- Stala jsem se certifikovanou lektorkou Hejného metody a od roku 2017 mám možnost setkávat se s pedagogy napříč celou republikou. Každé takové setkání je pro mě velmi obohacující.
- Kurzy pořádané školským zařízením pro environmentální vzdělávání Lipka (na 500 hodin). Stále hledám možnosti, jak rozvíjet u dětí vztah k přírodě, jak zařídit, aby učení bylo efektivní a děti bavilo – dát jim možnost objevovat, zkoušet, vyslovovat hypotézy a ověřovat si je. A především vidím velký smysl v tom, že o přírodě se učíme v přírodě.
- Semináře týkající se komunikace, vztahů v kolektivu a naší osobnosti (víc než 100 hodin).
- Vzdělávání týkající se hodnocení a každé setkání s doc. Janou Kratochvílovou z Ped MUNI. V roce 2021 jsme ve škole ukončili projekt zaměřený na zavádění formativního hodnocení na naší škole. Obrovská zkušenost, která mě podpořila v rozvoji dovednosti hodnotit a pomáhat dětem naučit se učit.
- Za každým takovým vzděláváním jsou především lidé. Mám opravdu velké štěstí na setkávání se zajímavými a inspirativními osobami. Jsou to nejen lektoři a účastníci kurzů, ale i kolegové z naší i jiných škol a rodiče mých žáků. A v neposlední řadě žáci sami.