IE – Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování
Je to metoda, při níž se pomocí speciálně navržených pracovních listů a s vedením lektora – tzv. zprostředkovatele rozvíjí kognitivní (poznávací) funkce – paměť, pozornost, koncentrace, rychlost zpracování informací, pohotovost, schopnost posuzování a řešení problémů, plánování, organizování, seberegulace, řeč, schopnost vyjadřování a porozumění, prostorová orientace.
Velmi stručně řečeno tato metoda podporuje důležitou celoživotní dovednost UČIT SE UČIT. Žák získává nástroje, aby mohl maximálně využít svůj potenciál, osobnostně a sociálně růst.
Vzájemným dialogem jsou děti vedeny k pečlivé a systematické přípravě strategie, vyplňování instrumentů (pracovních listů) a následnému rozboru pracovního postupu. Učí se pracovat s chybou a využít tuto zkušenost pro další práci. Jsou podporovány k hledání vlastního řešení. Dětem postupně vymizí z práce zbrklost a strach z neúspěchu. Získávají sebedůvěru, že úkol a problémy vyřeší. Dokáží vyjádřit svůj názor a respektovat odlišný. V neposlední řadě dialogem rozvíjí komunikační dovednosti. Všechny získané poznatky a zkušenosti z hodin FIE přenáší do praktického života.
Více informací si můžete přečíst zde.