ZŠ - Př 4 - Potravní vztahy a přírodní společenstva

Jak se s tím čtvrťáci poprali? 

Využili vlastní zkušenosti z přírody, poznatky z knih a filmů. Zapojili vědomosti a dovednosti získané v přírodovědě během roku. Cílem bylo uvědomit si vztahy mezi jednotlivými organismy v lese, na louce, v rybníce, v řece, na skále.... (přírodní společenstva, biotopy). Mohli zkoumat některého z živočichů a zaměřit se na jeho potravu i čí je tento živočich potravou. A také trochu popřemýšlet, kdo je důležitý, co by se stalo, kdyby... 

Co je báječné? Každá práce je originál. Každá práce obsahuje myšlenku, kterou čtvrťáci dokázali i prostřednictvím obrazovek přes Google meet vysvětlit ostatním. 

Seznamte se s jezerním biotopem díky Jirkovi. Zajímají vás vztahy mezi organismy na poli? Obraťte se na Nelču, Sabču nebo Staníka. Nikča a Viki vám zprostředkují návštěvu louky.  Život mravenců představí Robin. A mravenečníka zase Tom. Dozvíte se o řece v podání Iny. Do tajů fotosyntézy vás zasvětí Toník, o významu bakterií poučí Ondra. A dokonce se dostaneme s Matějem i za hranice naší planety. Kdo by to čekal? 

Co by se stalo, kdyby myš našla elixír na zvětšení, prozradí Matouš. A dokonce si můžete přečíst Viktorčinu báseň o vlhách.  

Podívejte se, jak se klukům a holkám podařilo zadání naplnit:

 https://photos.app.goo.gl/siH2Jpqaz1kTopiL7