Prostřednictvím jednotného systému výchovy a vzdělávání dětí MŠ a ZŠ a prostřednictvím podílení se na plánování a změnách ve škole směřovat u dětí i pracovníků školy:
- k přijímání zodpovědnosti za své jednání a chování
- ke vzájemnému respektu
- k hledání talentu každého z nás, k přijímání sama sebe jakožto jedinečné osobnosti a stejně tak přijímání druhých
- k aktivnímu podílení se na činnostech ve škole i mimo ni
Jakými cestami směřujeme k naplnění vize školy:
Přijímání zodpovědnosti za své jednání a chování:
- předávání zodpovědnosti dětem (výběr domácích úkolů, výběr úkolů pro práci v hodině, podíl na plánování hodiny, individuální projekty i projekty skupinové, problémové projekty…)
- zodpovědnost rady školy (výběr školního výletu, nákup dárků na vánoce pro školu..)
- práce ve dvojicích i větších skupinách (učíme děti si rozdělit práci ve skupině a pak být osobně zodpovědný za svůj díl práce)
- sebehodnocení (na základě kriterií tvořených přímo s dětmi)
- práce s chybou (ne jen její pojmenování, ale práce s ní jakožto s přirozeným jevem provázejícím učení)
Vzájemný respekt:
- diskuse o odlišnostech jednotlivců a hledání výhod odlišností (hlavně předmět Zdravý životní styl)
- diskuse jako součást výuky (využívání metod kritického myšlení v maximální míře)
- příklad dospělých ze školy
Hledání talentu:
- pestrá nabídka kroužků a zájmových činností
- výuka různými metodami a způsoby
- možnost zpracovávat individuální projekt od 3. ročníku
- diskuse mezi učiteli dítěte o tom, kde je jeho talent a záměrné nastavování situací, kdy by byl vidět
- zimní škola v přírodě s výukou lyžování a snowboardingu
Přijímání sama sebe jakožto jedinečné osobnosti a stejně tak přijímání druhých
- výlet Motýl (pobyt na začátku roku společný pro všechny děti školy, učitele a rodiče zaměřený na posilování osobnosti jednotlivce i na posilování kolektivu)
- posilování sebeúcty a sebevědomí (aktivity hlavně v předmětu Zdravý životní styl)
- sebehodnocení
- třídní schůzky ve třech (učitel – rodič – dítě) zaměřené na hodnocení a sebehodnocení osobního pokroku dítěte
- slovní hodnocení do třetího ročníku, ve čtvrtém a pátém ročníku slovní hodnocení přidáno k vysvědčení se známkami
Aktivní podílení se na činnostech ve škole i mimo ni
- možnost pracovat v dětské radě školy
- možnost se podílet na výběru výletu na závěr školního roku
- řešení praktických činností přímo v obci (ankety, dotazníky, problémové projekty...)
- možnost se spoluúčastnit na plánování hodiny
- možnost se podílet na vzhledu třídy