Fakultní škola Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně

Projekty v MŠ

Celé Česko čte dětem

Naše základní a mateřská škola se připojila k celostátní aktivitě Celé Česko čte dětem, která podporuje rozvoj čtenářské gramotnosti a budování pozitivního vztahu ke knihám už od útlého věku.
Děti ve školce naslouchají čteným pohádkám a příběhům každý den při odpočinku na lehátku. V rámci tohoto projektu budou děti ze 4. a 5. třídy pravidelně jednou týdně docházet do školky a předčítat mladším dětem pohádky a příběhy. Cílem této aktivity je nejen podpora čtenářských dovedností u starších dětí, ale také rozvoj fantazie, slovní zásoby a soustředění u těch nejmenších. Společné čtení navíc vytváří krásné pouto mezi školáky a dětmi ze školky, přináší všem zúčastněným nové zkušenosti a spoustu radosti.
Těšíme se na mnoho společně přečtených knih a nezapomenutelných chvil strávených ve světě příběhů!
Projekt jsme začali s páťáky před vánoci. Ti napsali svoje vlastní pohádky a předčítali je pak dětem ze školky. Podívejte se do naší GALERIE.

Flétna ve školce

Na flétnu ve školce hrají 1x týdně předškoláci. Pravidelné hrátky s flétnou mají velký význam pro děti v oblasti zdravotní, motorické a hudební.
Hrou upevňujeme správné dýchání a provádíme dechová cvičení, která pomáhají k posílení imunitního systému horních cest dýchacích. Podporujeme schopnost rytmizace.
Děti se učí správnému držení flétny a postoji při hraní. Rozvíjíme tím jemnou motoriku, koordinaci ruky a oka, soustředění.
Vytváříme kladný vztah k hudbě a zpěvu. Seznamujeme je s novým hudebním nástrojem, základními hudebními pojmy. Individuálním i skupinovým hraním si děti osvojují tóny a písničky.

Neurovývojová stimulace ve školce

Jsme přesvědčeni o tom, že pohyb hraje klíčovou roli ve vývoji dětí. Proto jsme zařadili v naší školce preventivní pohybový program pro děti. Znalosti jsme si rozšířili na třídenním semináři, kde jsme se naučili rozpoznat primární reflexy a jednotlivé cviky. Jedná se o program Neuro-vývojové stimulace - Pohybem se učíme podle PhDr. Marji Volemanové, Ph.D.  
Aby se dětem dobře učilo, je třeba si osvojit spoustu dovedností, mezi které patří sezení v klidu, soustředění, motorické dovednosti, dobrá spolupráce oka a ruky, sledování textu a spoustu dalších zdánlivě nesouvisejících dovedností. Příčinou nejrůznějších potíží u dětí ve škole může být přetrvávající primární reflexy. To jsou reflexy, které si sebou přineseme na svět při narození a slouží nám k našemu přežití - například sací reflex, hledací reflex aj.
Postupným psychomotorickým vývojem od miminka po 6-7 let, tedy věku předškoláka, by měly tyto reflexy samy zaniknout. V případě, že reflexy přetrvávají, způsobují řadu obtíží, které ovlivňují úspěšnost v učení.
Paní Volemanová navrhla cviky tak, aby podpořily celkový rozvoj dětí, zejména v předškolním věku. Jde o cviky, které posilují hrubou motoriku, koordinaci pohybů a systematicky odstraňují přetrvávající primární reflexy, což má pozitivní vliv na celkový pohybový a mentální vývoj dítěte.  
Podrobné informace najdete na webových stránkách paní Volemanové -  www.cortexacademy.cz

Copyright © Základní škola Řeznovice 2025. Všechna práva vyhrazena.